Medlemskap

Som medlem i Svenska australian shepherdklubben (SASK) får du:

Aussietidningen 3-4 ggr per år, ett måste för aussieägaren! Du får rapporter från läger, föredrag och andra aktiviteter som pågår med aussie i fokus. Du kan också läsa flera intressanta artiklar, t ex uppfödarintervjuer, hälsoläget hos rasen, historiska tillbakablickar, träningstips, insändare och mycket annat. Möjlighet att gå kurser, delta i träningsläger, tävla bruks, lydnad, agility, utställning m.m. Delta i aussieträffar och aktiviteter som anordnas av alla lokalområden. Helbetalande medlem (A) får även tidningen Brukshunden från Svenska brukshundklubben (SBK) 8 ggr/år.

Som medlem i SASK har du förtur till alla våra arrangemang. Alla medlemmar har möjlighet att ansöka om Årets Aussie baserat på det gångna årets resultat, samt diplom när din hund erövrat s.k. championtitel.

Vid frågor kring medlemskap kontakta:

Medlemsansvarig Monica Gahlin
medlem@sask.nu

Medlemsavgifter 2022

För att bli medlem i Svenska australian shepherdklubben (SASK) klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Ny medlem klickar därefter på knappen ”Bli medlem”

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap - Bli medlem i vänstermenyn.

När du blivit medlem kan du sedan maila ditt medlemsbevis till medlem@sask.nu för att direkt få senaste numret av Aussietidningen!

Ungdom

Är du mellan 7 och 25 år kan du bli medlem i Sveriges Hundungdom (SHU) och välja SBK/SASK som det andra – kostnadsfria – medlemskapet. Då får du två medlemskap för priset av ett.

Läs mer och anmäl dig via http://shu.se.

VIKTIGT! När du fått din bekräftelse från SHU måste du maila till medlem@sask.nu för att få ditt medlemsbevis och senaste numret av Aussietidningen.

Väljs i stället SBK/någon lokal brukshundklubb, kan man därefter bli delbetalande medlem i SASK. Men först när förstahandsvalet är registrerat hos SBK centralt och ett medlemsnummer har tilldelats i SBK’s register.